Disse salgs- og leveringsbetingelser er gennemlæst af køber forud for alle handler via Sommerville.dk.
Hvis du senere ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse eller faktura, kan du sende en mail til [email protected]
Generelle oplysninger om virksomheden:
Navn på webshop: Sommerville.dk
Indehaver:
4×2 ApS
CVR-nummer: 38517767
Etableringsår: 2018
Adresse:
Sommerville / Festsalg
Bergmannsvej 29
5700 Svendborg
Danmark
Officiel e-mailadresse:
[email protected]
Dansk købelov er gældende:
Hvor andet ikke er angivet nedenfor følger Sommerville.dk dansk købelov og forbrugeraftalelovens almindelige regler.
Priser:
Alle priser på Sommerville.dk er incl. 25% dansk moms. (ved salg til f.eks. Norge, bliver momsen automatisk fratrukket)
Levering:
Vi leverer i Danmark incl. ikke brofaste øer. Vi benytter Post Danmark og GLS som transportfirma. Sommerville.dk kan ikke drages til ansvar for forgæves venten eller tabt arbejdsfortjeneste grundet forsinkelse, medmindre andet følger af ufravigelige forbrugerbeskyttende regler.
Momsfritagelse (salg til udlandet): Vi gør opmærksom på, at du selv skal sørge for stempling af din faktura hos toldmyndighederne i dit respektive land.
Leveringstid:
Vi gør vores bedste for at afsende alle indgåede ordrer, som er bestilt inden kl. 14.00 – samme dag. Vi gør opmærksom på, at der i perioder med spidsbelastning kan være lidt længere leveringstid. Ved varer i restordre, vil kunden blive kontaktet med oplysning om forventet levering. Ønskes en vare ikke grundet forlænget leveringstid/ restordre, har du naturligvis altid mulighed for at afbestille den igen.
Transportskade:
Ved levering underskrives der for modtagelsen og på at varen er modtaget uden synlige transportskader. Er emballagen brudt og/eller skadet, bedes du undersøge om varen er skadet. Er varen skadet, bedes du NÆGTE AT MODTAGE DEN – VIGTIGT; DU SKAL IKKE KVITTERE FOR VAREN. Posten eller Fragtmanden tager den med retur og der sørges for, at du får leveret en ny vare uden omkostninger. I alle tilfælde hvor emballagen er skadet skal det påføres på fragtsedlen. Sker det at en varer viser sig at være skadet som følge af transport, bedes du hurtigst muligt kontakte os.
Betaling:
De kan betales med flg. kort: Dankort, VISA/ Dankort, VISA Elektron, Mastercard, Maestro og American Express.
Ved køb med kort trækkes beløbet fra købers konto, så snart varen afgår fra Sommerville.dk. Risikoen for købte varer overgår til køber på leveringstidspunktet.
Momsfritagelse (salg til udlandet): Vi gør opmærksom på, at du selv skal sørge for stempling af din faktura hos toldmyndighederne i dit respektive land.
Du kan også betale med bankoverførsel. Denne betalingsform er ikke omfattet af indsigelsesordningen i betalingstjenesteloven.
EAN-nummer/ elektronisk faktura
Offentlige virksomheder kan betale via EAN-nummer – faktura sendes elektronisk når varen afsendes fra lager. Som off. virksomhed, har De lidt længere betalingsfrist.
Fortrydelsesret:
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til [email protected] eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Sommerville
Bergmannsvej 29
5700 Svendborg
Danmark
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret:
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Sommerville
Bergmannsvej 29
5700 Svendborg
Danmark
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos 4×2 ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på Sommerville.dk er Pernille Groth-Poulsen. Som registreret hos 4×2 ApS , har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: [email protected].
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –http://ec.europa.eu/odr